En inkluderende tro

Jeg hedder Henrik K. Jørgensen, har været præst for Adventistkirken i Nakskov og kommer oprindelig fra Esbjerg. Som ung besluttede jeg at læse teologi og blive præst. Jeg brænder for at formidle den bibelske fortælling om Gud, på en enkel og forståelig måde og se mennesker opleve sig elsket og værdsat for hvem de er. Det er mit ønske at Adventistkirken i Nakskov skal være et fællesskab hvor man kan få en oplevelse af og med Gud og få et glimt af hvad Guds rige går ud på i dagligdagen.

Tidligere har jeg i en årrække arbejdet som præst for Adventistkirken i Island og England. Sammen med min hustru May-Britt, der er læge, danner vi rammen for en sammenbragt familie, der tæller 6 børn, 6 børnebørn, samt svigerbørn og kærester.

At kunne rumme andre end en selv, er et eksempel Jesus viste os, og denne holdning betyder meget for mig.